Ho Chi Minh City - Mekong Delta - Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Mekong Delta - Can Tho - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City - Mekong Delta - Can Tho

Door: charon

20 Juni 2016 | Vietnam, Can Tho

Vanmorgen Ho Chi Minh verlaten en vertrokken naar de Mekong Delta.
In Cai Be zijn we op de boot gestapt, we hebben een mooie boottocht gemaakt over de Mekong rivier. 's middags gelunchd bij een familie die precies aan de Mekong woont. Er stond dus vis op het menu. Prachtig geserveerd. Ook hier kreeg ik netjes weer wat anders ( kip) ipv van vis. Super geregeld. En ook hier weer heerlijke loempias gegeten, deze gaan we nog missen in Nederland. Na de lunch weer op de boot gestapt. En een stop gemaakt bij een familie bedrijfje die oa de lekkere rijstkoekjes en kokos toffees maakt. Leuk om te zien hoe dit gebeurd. En uiteraard ook wat gekocht voor thuis. Na de stop weer verder op de boot, onderweg kwamen we wat bootjes tegen die hun waar via het water verkochten. Morgen gaan we een echte drijvende markt bezoeken, voordat we weer richting het vliegveld gaan. Rond 16.30 zijn we in ons laatste hotel aangekomen, Kim Tho Hotel in Can Tho. Nog een laatste nachtje in Vietnam. Morgen vliegen we rond 19.00 via Hong Kong weer terug naar Amsterdam !

• 15 Januari 2017 - 12:20

Marte Dorenbos:

Heb je reisverslag met plezier gelezen. Wij gaan deze reis in april maken. Als ik deze enthousiaste verhalen lees krijg ik er steeds meer zin in.