Jungle Hotel - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Jungle Hotel - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Jungle Hotel

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

17 November 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 4:

Vanmorgen weer vroeg begonnen, want we hadden weer een lange dag voor de boeg.
We begonnen met de drijvende markt, waar we met longtail bootjes naar toe werden gebracht.
Even rondgelopen op de mark, ja gelopen.. we dachten dit met een bootje te doen, maar het was alleen met het bootje erheen en dan kon je er rondlopen langs de kraampjes en wat drijvende bootjes. Wel erg mooi maar hadden ons dit anders voorgesteld.
Voor we weer verder gingen nog even met een enorme slang op de foto geweest, jeetje wat was dat beest zwaar. Een aparte ervaring.

Na de drijvende markt reden we naar Kanchanaburi, daar hebben we het museum bekeken over de Birma spoorlijn, en ook de begraafplaats er tegenover bezocht, waar veel slachtoffers begraven liggen waaronder veel Nederlanders. Erg indrukwekkend.

In de middag gegeten bij het floating restaurant, die tegenover de Birma spoorlijn ligt, waar we uiteraard ook even overheen gelopen hebben. Ook hebben we een bloemstukje gekocht die we vanavond gaan branden en op de rivier vrij laten. Dit voor goed gelukt !
Vanuit daar een dik uur rijden voor een trein rit over de Birma spoorlijn. Heel bijzonder was het niet, er was niet veel spannends te zien in de 40 min durende treinrit.
Na de treinrit hadden we nog een klein stukje te rijden naar onze eindbestemming voor de komende twee dagen. Het drijvende Jungle hotel. Ook hier werden we met longtail bootjes heen gebracht, het was inmiddels donker geworden dus we konden nog niet heel veel zien.
Maar wat we konden zien was zeker heel mooi. Alleen jammer dat het hotel niet beschikt over elektriciteit ( maar wel over wifi !) dus moeten we het doen met olielampjes en zaklampen . Back to basic. Wel lekker gegeten en ’s avonds nog een cocktail gedronken en natuurlijk de bloemstukjes het water op gelaten !

Benieuwd hoe het hotel er morgen bij daglicht uit ziet !