Ayuttaya & Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Ayuttaya & Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Ayuttaya & Phitsanulok

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

19 November 2013 | Thailand, Phitsanulok

Vanmorgen al vroeg het Jungle hotel verlaten (07:00). Vandaag een lange bus/reis dag voor de boeg gehad. We zijn vandaag richting Ayutthaya gereden ( 3 uur) , de voormalige hoofdstad van Thailand. Daar hebben we twee oude tempel ruïnes bekeken, waaronder Wat Maha That, met het beroemde boeddha hoofd omringd me wortels.
Na deze tempel een boottocht gemaakt over de rivier van Ayutthaya die eindigde bij een oude VOC handelspost. Daarna weer een tempel bekeken met een enorme boeddha, heel mooi. Na dit bezoek weer een hele tijd in de bus ( 4,5 uur) om door te rijden naar Phitsanulok, waar we vanavond ook slapen. Daar nog even lekker gegeten aan het zwembad (alleen jammer van de muggen plaag) En eindelijk weer slapen in een lekker bed met een arme douche !