Amsterdam - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Amsterdam - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Amsterdam - New York

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

De dag begon al vroeg vandaag.. om 05:20 ging de wekker, en om 06:15 zaten we in de shuttle bus richting schiphol..
De koffers inchecken en nog even broodje eten, en dan wachten tot dat het vliegtuig vertrek. Voor we het vliegtuig überhaupt inkwamen werden we onderworpen aan een lijst van vragen. Maar we mochten mee !
New York ..here we come !
Vetrek vanuit Amsterdam ( Schiphol) 09:15
Aankomst New York ( Newark) 16:45. Dus na al 7,5 uur stonden we op Newark Airport. Zelf was ik van 9 uur uitgegaan dus dat is altijd fijn.
Maar voordat je dan weer van dat vliegveld af bent, ben je al weer ruim 2 uur verder ( 2.15 om precies te zijn)
De bus richting Manhattan gepakt, met behulp van een aardige Amerikaan ,want er gaat geen rechtstreekse verbinding naar Brooklyn. De wijk waar ons hotel ligt. Na een klein uur komen we aan bij Central Station.. wat goed uit komt want ook dat is een puntje op ons "To Do" lijstje. Dus gelijk maar wat foto's gemaakt. Maar toen begon de ellende pas.. Want hoe komen we nu in Brooklyn ? dat was zo makkelijk nog niet.. Na heel lang zoeken en nog vaker vragen hebben we het uiteindelijk gevonden. Na een metro rit van ong 40 min stonden we in Brooklyn. Maar toen moesten we het hotel no vinden, we hadden wel een adres maar niemand kon ons de weg wijzen. Hier in Brooklyn zie je dan ook een heel ander NY. We waren beland in een Boeddhistische/Joodse achterwijk. Maar ook hier liep weer een behulpzame Amerikaan die de weg ook niet wist maar wel voor ons het hotel belde om te vragen waar ze nu zaten. Dus met behulp van wat lieve mensen hadden na weet ik hoe lang zoeken het "hotel" bereikt. Hotel is dan ook een groot woord. We hadden een code gekregen waarmee we de deur konden openen. In de hal hing een telefoon waarmee we de "owner" konden bellen , die gaf ons weer een code om een sleutel kastje te openen. Dus niks geen receptie ! Nee.. gewoon op de makkelijke manier.

Na even gedoucht en omgekleed te hebben zijn we terug naar Manhattan gegaan. Daar hebben we wat gegeten en de eerste indrukken opgedaan van deze indrukwekkende stad. Op Time Square geweest en bij de M&M store geweest. Daarna terug naar het hotel, wat ook weer een opgave was.
We zijn nu bijna 23,5 uur wakker ( op een klein slaapje in het vliegtuig na) dus het is tijd om te gaan slapen ! Morgen weer een drukke dag!

• 24 Mei 2014 - 21:24

Kim W:

Leuk te lezen en te weten! Wat cool dat jullie in jullie uppie dit geflikt hebben hoor!