New York ( dag 3) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu New York ( dag 3) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

New York ( dag 3)

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

20 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

dag 3 in New York. Eigenlijk ook al de laatste dag want morgen vliegen we al om 13:00 naar LA. Dus dat word weer vroeg op.

Vanmorgen stonden we om 09:00 alweer fris en fruitig bij de Metro te wachten. We beginnen de dag met een boottocht naar Liberty Island, dus naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island. Maar dus eerst met de "Manhattan Bound Q Train" richting Battery Park, waar de boot vandaan vertrek. Na daar redelijk kort in de rij te hebben gestaan en door de beveiliging te zijn geweest stapten we op de boot. 10 minuutjes met de boot en we stonden op Liberty Island. Daar even wat gegeten, en daarna naar het beeld. Alle spullen moesten in een kluisje, alleen de camera mocht mee. Eerste gedeelte zijn we met de lift gegaan en de laatste 162 treden moesten we toch echt zelf naar boven lopen. We gingen namelijk helemaal naar de kroon. De trap was niet alleen hoog maar erg stijl en smal. Maar goed.. je moet er wat voor over hebben. Eenmaal boven was het veel kleiner dan gedacht. Er konden hoogstens 8 a 10 mensen staan. Dus hebben we even van het uitzicht genoten en een foto gemaakt voordat we de 162 treden weer naar beneden gingen.
Beneden nog even in de zon gezeten ( het was vandaag tenslotte echt heerlijk weer, denk rond de 25 graden, de eerdere dagen was het rond de 20/21 maar met meer wind) Dus ook nog een beetje verbrand vandaag. Rond 16:00 de boot weer terug genomen , die eerst langs Ellis Island ging, we besloten om er daar niet af te gaan. We waren moe en hadden tenslotte nog een hele planning voor vandaag.

Weer aan het vaste land zijn we op zoek gegaan naar "One Word Trade Center" en 9/11 memorial monuments. Jeetje wat indrukwekkend, voor de monumenten ! Prachtig om te zien. Daarna de bus weer opgezocht en terug gegaan naar Time Square. Om daar vervolgens de " Night Tour" te doen, door Manhattan, Soho, Chinaa Town en over de Brooklyn Bridge. Helaas was het nog niet echt donker, dus een echte night tour was het niet, maar leuk was het wel. Na de tour zijn we naar Rockefeller Center gelopen waar we ook naar boven zouden gaan om in het donker over NY te kijken. Helaas mochten we niet meer naar boven, want de tickets waren uitverkocht, terwijl we al een kaartje van te voren online gekocht hadden. Heel vreemd, maar helaas. Dus teleurgesteld maar weer terug naar het hotel. Ons klaar maken om morgen weer naar vliegveld te gaan en door te vliegen naar Los Angeles !

• 24 Mei 2014 - 21:33

Kim W:

Jeetje wat een drukke volle dagen! Maar leuk!