LA - Palm Spring ( dag 6) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu LA - Palm Spring ( dag 6) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

LA - Palm Spring ( dag 6)

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

23 Mei 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen werden om 09:20 opgepikt door de shuttle bus om terug gebracht te worden naar het vliegveld. Daar hebben we de huur auto gehuurd voor de komende dagen. Na papieren getekend te hebben de Tom Tom gekregen te hebben mochten we zelf een " Comfort" auto uitzoeken. De sleutels zaten er zelfs al in ! Heel vreemd. We kozen voor een witte Honda Accent. De koffers pasten beide achterin , dus we waren helemaal tevreden. En kijken hoe het allemaal werkt en we toen konden we vertrekken. Op naar Palm Springs ! We hadden 123 miles te rijden ( 197 km) Na ongveer 3 uurtjes kwamen we Palm Springs ingereden. Het leek een leuk en gezellig plaatsje, en ook de temperatuur was hier een stuk hoger dan in LA. Denk rond de 30 graden.
Ingecheckt in ons hotel Royal Sun Inn. Best een mooi hotel, we kregen een kamer met twee twee-persoons bedden en een balkon, met uitzicht op het zwembad ( die we helaas niet van dichtbij gaan bekijken) Na even opgefrist te hebben zijn we een Wal Mart gaan opzoeken. Wat drinken en eten inslaan , ook voor in de auto. En daarna door gereden naar de Palm Spings Aerial Tramway. Langste draaiende kabelbaan ter wereld. En het was inderdaad erg hoog ( tot 8516 feet) ! Maar ook erg mooi en zeker de moeite waard, ondanks de kou boven op de berg, ong 12 graden, en de redelijk dure entree prijs a 21 dollar pp. Maar zoals ik al zei , erg mooi en de moeite waard. Na een klein uurtje namen we de kabelbaan weer naar beneden.
In de stad zelf nog wat gegeten ( cordon bleu) en mezelf getrakteerd op een cocktail. Dat hadden we wel verdiend. Daarna terug gereden naar het hotel.. Morgen een erg lange reis dag voor de boeg ( 650 km !!!pfff ) we rijden naar Flagstaff, vlakbij de Grand Canyon.

• 24 Mei 2014 - 21:43

Kim:

Palm springs ook weer zo bekend van horen en zien op tv enz. Top dat jullie zoveel zien!