Flagstaff, Grand Canyon , Page ( dag 8 ) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Flagstaff, Grand Canyon , Page ( dag 8 ) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Flagstaff, Grand Canyon , Page ( dag 8 )

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

25 Mei 2014 | Verenigde Staten, Page

Vanmorgen rond 09:30 zijn we vertrokken uit Flagstaff, we gaan op weg naar de Grand Canyon South Rim. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we er aan, nu nog een parkeer plaats zoeken, wat nog niet zo makkelijk bleek te zijn want het was al behoorlijk druk rond 11:00.
Na eindelijk een plekje gevonden te hebben zijn we met de shuttle bus gegaan. We namen de rode route, die onderweg bij 8 uitkijk punten zou stoppen. Eerst moesten we een stukje met de blauwe route, om bij de bus voor de rode route te komen. Toen we daar uitstapten zagen we de Canyon al. Wouw ! Echt heel mooi.
Na een paar foto's gemaakt te hebben zijn we op de bus gestapt. En stapte uit bij (bijna) alle uitkijk punten. oa Pima Point, Mohave Point, Powell Point, en bij de laatste halte Hermits Rest. Vanuit daar reden we weer terug naar het bezoekers centrum waar de auto in de buurt stond. Het was een drukke maar mooie middag. En ondanks dat het best druk was, was het allemaal goed te doen met de shuttle bus !
Even wat eten bij een lokaal tentje en daarna onderweg naar Page, waar ons volgende hotel is ( Americas Best Value Inn)
Daar moesten we 142 mijl voor rijden ( 228 km) en deden daar 4,5 uur over, want toen we er bijna waren bleek de weg naar Page afgesloten, dus moesten weer 25 mijl omrijden. Maar uiteindelijk zijn we toch aangekomen !

Voor morgen staat Lake Powell & Horseshoe bend op het programma, want daar zijn we vandaag niet meer aan toegekomen. En daarna rijden we via Bryce Canyon door naar Tropic, waar ons volgende hotel is.