Page - Tropic ( Horseshoe Bend, Bryce Canyon) - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Page - Tropic ( Horseshoe Bend, Bryce Canyon) - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Page - Tropic ( Horseshoe Bend, Bryce Canyon)

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

26 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tropic

Ook vandaag zijn we weer rond 09:30 vertrokken. Weer de koffers in de auto, weer de Tom Tom aan. Het begint al routine te worden.
Vandaag ging de reis richting Tropic. Maar eerst zijn we naar Horseshoe Bend gereden, dat lag heel dichtbij ons hotel. Een van de meest spectaculaire hoefijzervormige bochten in het zuiden van Amerika, in de Colorado River. Vanaf de parkeerplaats loop je via een breed, zanderig pad omlaag naar het 1200 meter verder gelegen uitkijkpunt. Vanaf daar is de bocht er mooi te zien. Vooral de verschillende kleuren van het water. De terug weg was wat minder aangenaam, want toen moesten we de 1,2 km weer terug de bult oplopen, en het was alleen maar los zand. Dus de work out hadden we ook weer gehad voor vandaag ( nou ja voor even dan)
Daarna door gereden naar Tropic, maar onderweg kwamen we nog langs de Glen Canyon Dam, waar ook Lake Powell te zien is.

Daarna hadden we nog ongeveer 150 mijl (241 km) te gaan naar Tropic. Waar we rond het late middag uur aankwamen. Onderweg kwamen we nog een mini tornado tegen ! Ingecheckt in ons hotel, Americas Best Value Inn, en even de spullen uitgepakt ( voor zover nodig) Rond 17:15 zijn we naar Bryce Canyon National Park gereden, want daar wilde we de zonsondergang bekijken. Eerst een paar uitzicht punten bekeken voordat we ons installeerden bij "Inspiration Point" voor de zonsondergang ( wat nog 1,5 uur moesten wachten bleek) Wat mooi was, maar niet heel spectaculair, wat we wel hadden verwacht. Maar agh, je kan niet alles hebben. Op de terug weg nog een paar herten in het bos gezien.
"s avonds nog wat gegeten bij een echt Amerikaans restaurant, waar ze is wat anders hadden dan hamburgers !!

Morgen staan Zion National Park en Las Vegas !! op het programma..