Tropic - Las Vegas ( Zion NP) dag 10 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Tropic - Las Vegas ( Zion NP) dag 10 - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Tropic - Las Vegas ( Zion NP) dag 10

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag rond 09:00 vertrokken vanuit Tropic. We rijden vandaag naar Las Vegas !!
Maar eerst nog naar Zion NP. We hadden ongeveer 77 mijl gereden voor dan rond 12:00 eindelijk een parkeer plekje hadden gevonden. We dachten dat we ook door dit park met de auto konden rijden, maar helaas. We moesten weer met de shuttle bus. ( Wat goed te doen is hoor, maar met eigen auto is toch fijner) Maar goed, shuttle bus dus. Er reed 1 route van het Visitor Center naar de laatste halte : Temple of Sinawava. Onderweg kon je nog bij 5 andere haltes uitstappen. Maar wij besloten om naar het laatste punt te gaan, en evt op de terug weg nog bij wat haltes uit te stappen. Maar dat hebben we uiteindelijk niet gedaan omdat we echt moesten door rijden.
Bij de eind halte dus uitgestapt. Het was echt heel mooi. Het park bestaat voor al hoge rotsen , en de "Virgin River" loopt door het park. Maar het is gewoon een prachtig landschap. We hebben even in het riviertje gepoedeld en natuurlijk heel veel foto's gemaakt. We kwamen een aantal eekhoorntjes tegen van een hele brutale die echt niet voor de mensen aan de kant ging ! En we zagen een aantal elanden. Ook heel dichtbij.. een zat er gewoon rustig op zijn gemakje in de rivier te plassen/poepen.
Rond 14:30 zijn we weer weg reden uit Zion NP. Op naar Las Vegas. Nog zo'n 155 mijl. Niet alleen de mijls maar ook de temperatuur stijgt ! In ZIon was het al rond de 35 graden. In Las Vegas liep hij op rond de 40 graden ! Pff.. echt warm, en ook de wind is gewoon erg warm.
Einde van de middag kwamen we aan in Las Vegas, rond 18:15. Helaas was het nog niet donker, dus we kwamen met daglicht de stad binnen rijden. Maar na ingecheckt te hebben in Circus Circus, even de kamer inspecteren ( goed gekeurd) Voordat ik die gevonden had ! Het is echt een doolhof in zo'n hotel! Hebben we wat gegeten in het hotel en zijn we de Strip opgelopen. Wat je daar allemaal ziet. Veel had je al gezien of TV of internet, maar zelf hier lopen is toch heel anders. Veel lichtjes natuurlijk, dure hotels wat hele winkel centra zijn. Overal wat te doen en te zien. Het draait hier echt om geld en Seks. Want overal op straats worden kaartjes uitgedeeld voor Call Girl en er rijden zelf reclame wagen daarvoor rond. We hebben bij The Venetian gekeken en de vulkaan uit barsting bij Mirage. Ook hebben we vanaf een terrasje de fontein show gezien van The Bellagio. Morgen maar is alles goed bekijken. Ik lag uit eindelijk rond 02:45 in bed !