Las Vegas - Mammoth Lakes ( Death Valley) dag 12 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Las Vegas - Mammoth Lakes ( Death Valley) dag 12 - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Las Vegas - Mammoth Lakes ( Death Valley) dag 12

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vandaag hebben we Las Vegas verlaten, en zijn we op weg gegaan naar Mammoth Lakes via Death Valley.
Maar voor we Las Vegas uit reden, zijn we nog even op de foto geweest met het Las Vegas Sign, wellis waar het downtown bord, maar dat mag de pret niet drukken. En we zijn nog langs geweest bij de Pawn Stars shop. Erg leuk om even van binnen te zien, ook al ziet het er op TV wel anders uit.

We moesten 150 (241) mijl rijden voor Death Valley, eenmaal daar aangekomen viel het een beetje tegen. Het was inderdaad een droge dorre vlakte, en de temperatuur was er rond de 41 graden. Zelfs de wind was warm, heet eerder. Maar het landschap had ik iets anders verwacht. Het was erg heuvelig en het landschap veranderde om de aantal mijl. Zelf had ik het beeld in me hoofd van de dorre gespleten grond, maar dat hebben we helaas niet gezien ( zijn dan ook niet bij Bad Water geweest) Maar ondanks dat was het wel leuk om even door heen te rijden, nou ja even.. we hebben er min 80 mijl ( 128 km) doorheen gereden, dus op een gegeven moment was de lol er wel af, want de airco mocht ook niet aan, als je niet wilde dat de auto er mee uit scheet.
Vanuit Death Valley door gereden naar Mammoth Lakes, das was nog 188 mijl ( 302 km). Dus weer een behoorlijk afstand afgelegd vandaag. Maar ja ..je wilt wat zien !
Begin van de avond zijn we aangekomen in Mammoth Lakes, normaal een ski gebied, maar daar was nu niet veel van te zien, behalve wat sneeuw op de toppen van de bergen. We checken in ,in Motel 6. Prima kamer, klein maar prima. We worden nog wel even gewaarschuwd dat we geen eten en drinken in de auto mogen laten liggen, want er lopen beren in de omgeving die de auto's open breken voor het eten. Er waren 20 min geleden nog 3 beren op het terrein gezien ! Maar alles even mee nemen dus !

Morgen staat Yosemite NP op de planning, en rijden naar onze volgende bestemming James Town !