San Francisco ( dag 15) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu San Francisco ( dag 15) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

San Francisco ( dag 15)

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een goed ontbijt gingen we weer op pad. Met de auto naar het trein station, met de trein naar San Francisco, en met de F line naar het centrum. Daar Hebben we eerst de "beroemde" Cable Car genomen, wat een steile bergen hier in San Francisco. Echt heel bizar! Bovenaan de berg zijn we uitgestapt en zijn we naar benenden gelopen om bij de pier te gaan kijken. Een Ben & Jerry ijsje gekocht en we hebben bij de zeeleeuwen gekeken bij Pier 39. Erg leuk om die beesten daar te zien liggen ! Na de Pier hebben we ( weer) de Hop on Hop off bus gepakt en zijn we uitgestapt bij de Golden Gate Brigde. Helaas was het ook vandaag weer erg mistig ( San Francisco ligt bijna altijd in de mist) , dus van de brug was niet heel veel te zien. Jammer.. Maar we gingen er ook nog met de bus overheen. Dit was wat minder leuk want het was ijskoud en het waaide enorm op de brug. Zo hard dat mijn zonnebril van mijn hoofd vloog en door de bus rolde. Denk je er weer vanaf te zijn keert hij aan het einde en gaat opnieuw over de brug ! Nou die brug hebben we dan ook echt gezien ! haha. Onze volgende halte.. het Golden Gate Park. Daar wilde we bij de Japanese Thea Garden gaan kijken, maar een entree van 7$ vonden we een beetje veel. Dus zijn we maar wat gaan drinken en hebben we de ( gewone) bus gepakt naar Alamo Square, waar de bekende huizenrij "the painted ladies staan". Dat was nog niet heel makkelijk vinden. Eerst met lijn 77 , dan met lijn 5, en dan ben je er eindelijk na bijna 1,5 uur zoeken. Staan er twee huizen in de steigers ! Dat was even een tegenvaller. Sowieso, het waren inderdaad mooie huizen maar om daar nu 1,5 uur voor te zoeken vonden wij niet het net echt waard. Maar goed.. we zijn er geweest ! Na deze lichtelijke tegenvaller weer op weg naar de pier, want we willen nog langs Lombard street. Het "bizarste weggetje " ter wereld. De bochtigste straat ter wereld waar je alleen bergafwaarts doorheen mag rijden. Maar we hadden geen zin om weer te zoeken dus namen maar de taxi, toen weren we er zo ! Het was echt een grappig straatje om te zien, met mooie huizen en bloemen perkjes ernaast. Vanuit daar weer de steile bergen afgelopen richting de Pier, om bij de "gezondste hamburger tent" te eten. En eerlijk is eerlijk, een hamburger blijft een hamburger maar hij was inderdaad erg lekker! En echt vers. Na het eten hebben we gekeken bij de gezellige winkeltjes en barretjes op de Pier. Ook heb ik voor mezelf nog een souvenir gekocht, een bedeltje voor aan de armband. En we hebben nog een cocktail gedronken bij het Hard Rock Cafe. Als afsluiter van de avond, en van San Francisco, want morgen vroeg rijden we weer naar de volgende bestemming : Pismo Beach .. Hopen op een beetje mooi weer !