Erfoud - Tinghir - Ait Ben Haddou - Reisverslag uit Aït Ben Saïd, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Erfoud - Tinghir - Ait Ben Haddou - Reisverslag uit Aït Ben Saïd, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Erfoud - Tinghir - Ait Ben Haddou

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

20 September 2014 | Marokko, Aït Ben Saïd

Het was extra vroeg opstaan vanmorgen. De wake up call was om 05:30 en 06:00 vertrokken we met een stoet kamelen de Merzouga duinen/ Sahara in. Het was nog pikkedonker, dus dat was even anders.. Maar erg leuk natuurlijk. We wilde graag de zonsopgang zien, maar helaas zat dat er niet in want het was een beetje bewolkt. Maar de rit ( 45 heen, 30 min terug) was al een belevinis opzich. Ook al had ik twee keer eerder gedaan, het blijft een bijzondere ervaring. Rond 09:30 vertrokken we weer met de 4x4 jeeps riching de bus, waar we een uur later aankwamen. Vandaag gaat de reis weer verder, naar Ait Ben Haddou. Maar eerst maakte we een stop bij de Todra Kloof, en vallei. Onderweg kwamen we een aantal overstromingen tegen , wat de reis een beetje ophield. Koffers werden in de bus geladen, want de laadruimte liep hoogst waarschijnlijk onder water. Ook wij waren behoorlijk onder de indruk, maar later op de weg kwamen we er nog meer tegen. Ook Bij de kloof zelf liep er een grote modder stroom. Na de kloof hebben we ook de Todra Vallei bekeken, wat ook erg glad was van de modder ! Hier waren verschillende bomen te vinden oa dadel palmen, granaat appel bomen, amandelen, enz.
Na de kloof hadden we ongveer nog 3,5 uur te rijden naar Ait Ben Haddou. Maar we waren er allemaal wel een beetje klaar mee. Voor het dorp kwamen we nog langs Quarzazate, waar ze veel filmstudios hebben en dan ook veel bekende films zijn opgenomen.
Rond 20:00 kwamen we eindelijk aan bij ons hotel. Het hotel was prima, alleen de kamers waren iets minder. Maar goed. het was maar voor 1 nachtje. Nog even wat eten, de koffer herinpakken, douche en maar weer het bedje opzoeken. Morgen gaat de reis naar Marrakech !!