Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

22 September 2014 | Marokko, Marrakesh

Na het ontbijt vertrokken we voor de laatste keer met de bus, we gaan het oude gedeelte van Marrakech bekijken. Als eerste maken we een stop bij de Koutoubia Moskee, de grootste moskee van Marrakech. Na de moskee hebben we een kleine koffie stop gemaakt op een leuk daktarras, waar je een mooi uitzicht had. Ook zag je hier goed de ooievaren op de daken zitten. Einde van de ochtend hebben we een bezoek gebracht aan het Paleis Bahia, prachtig om te zien. Vanuit daar hebben we door de souk gewandeld. Het blijft prachtig om hier door heen te struinen. Alle kleine winkels met de meeste verrassende waren te bekijken. In de souk hebben we een stop gemaakt bij een " apotheek". Hier kregen we uitleg en een demonstratie van kruiden en wonderlijke cremeptje ed. Natuurlijk kon je er ook valles kopen. Ik heb het maar gehouden bij munt en 1000 dingen kruiden. Na de uitleg zijn we weer verder gelopen door de souk, het was tijd om te lunchen. Vandaag is geen tajine maar een pizza ! Weer is wat anders. Ook hebben we vast afscheid genomen van onze chauffeur Ismail en de busboy Hamza. En ook vast van de reisleider Rachid. Zij hadden erg hun best gedaan om onze reis tot een success te maken !
Na de luch kozen we ervoor om terug te gaan naar het hotel. Heerlijk bij het zwembad gelegen. Rond 19:00 maar naar het bekende Djemaa El fna plein gelopen, ongveer 45 min lopen vanaf ons hotel. Wat een beleving ! Een enorm plein met heel veel mensen. Veel eet kraampje met de vreemste dingen zoals slakken, aparte broodjes ei, heel veel vlees en fruit. Maar ook veel mensen die hun kunsten en waren laten zien. Mensen met apen en slangen. Mensen die dansen, henna opbrengen of lichtgevende dingen verkopen. Heel veel kleuren en geuren. Echt een beleving opzich. Ook de avond nog door de souk gewandeld. Op zoek naar wat souvenirs. En einde van de avond weer terug naar het hotel. Het is weer een leuke maar lange dag geweest !

Tags: Marrakech, Souk