Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

23 September 2014 | Marokko, Marrakesh

Dag 2 in Marrakech. Vanmorgen eerst maar lekker uitgeslapen en 09:30 aan het ontbijt. Na het ontbijt hebben we de taxi genomen naar het centrum. Daar weer lekker gestruind in de Souks. Wat souvenirs gekocht en alles rustig bekeken. Weer op het dakterras een koffie gedronken en zo konden we mooi over het plein kijken. Ook wilde we graag de leerlooierijen zien van Marrakech, maar dat was een best stukje uit de richting, maar toch gingen we op zoek. Met geluk liepen we de juiste richting uit, en toen we een beetje aan de buiten rand van de souk liepen hebben we de weg gevraagd. We bleken dus op de juiste weg te zitten, maar we hadden ook nog een stuk te gaan. Een behulpzame Marokaan wilde ons wel de weg wijzen, hij moest er tenslotte ook heen. Na een 15 a 20 min gelopen te hebben door de kleine afgelegen straatjes kwamen we in de buurt. Onderweg geen tourist meer te bekennen dus dat was erg leuk. Ook langs deze weg zagen we weer de meeste bijzondere mensen en kraampjes, slagers die schapenkoppen verkochten, maar ook schildpadden, kameleonen, eekhoorns en natuurlijk veel fruit, groente en zoetigheden. Na denk ik min 5 km gelopen te hebben kwamen we aan bij de leerlooierij. Deze was anders dan die in Fes, maar zeker ook leuk om te zien. Een man gaf ons een rondleiding over het terrein. Hij vertelde dat het vandaag de laatse dag was, en dat ze dan het leer een paar dagen lieten drogen. De meeste mensen die er werken leven in de bergen, en gingen daar dus weer terug heen voor een paar dagen. Dus het lopen was zeker de moeite waard. Vooral ook leuk omdat dit echt niet toeristisch was.. we hebben bijna geen tourist gezien onderweg. Weer een bijzondere ervaring dus. Maar we moesten natuurlijk ook nog dat hele stuk terug lopen. Dus onze voetjes deden wel zeer ! Het was dan ook tijd om terug te gaan naar het hotel. Lekker liggen aan het zwembad ! Dat hadden we wel verdient.
's avonds in het hotel gegeten. Tomatensoep, kip met pasta en natuurlijk wortels ( echt in elk gerecht zitten wortels ! ) en als toetje soort soesjes met chocolade saus. Na het diner hebben we met zijn alle ( bijna alle) wat gedronken op het terras. Morgen vroeg vertrekken de eerste mensen alweer richting Nederland. Dus dat was wel even gezellig. Gelukkig heb ik nog twee dagen !