Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

04 Juni 2016 | Vietnam, Hanoi

Onze tweede dag in Hanoi. Om 08.30 vertrokken we richting het Ho Chi Minh complex, waar we eerst het mausoleum hebben bezocht. Hier hebben we Ho Chi Minh in het 'echt ' gezien, opgebaard wel eens waar. Maar toch, daar hebben we dan ook wel een tijdje voor in de rij gestaan met dik 35 graden. En dan hadden we nog wel de korte versie van de rij. In ruil daarvoor moesten we dan wel een groepsfoto maken en deze kopen bij een fotograaf. Met alle plezier natuurlijk, alles beter dan in een enorme rij staan. Daarna nog het andere deel van het complex bezocht, het presidentieel paleis en het huisje waar Ho Chi Minh in heft gewoond. Henry trok met zijn lengte meer bekijks dan het paleis ! We zijn een bezienswaardigheid op zich ! Ook hebben we de One Pillar Pagode bekeken, wat ook in de stad staat. Na dat bezoek waren we ook wel weer erg toe aan een airco bus ! De middag geluncht in een leuk en gezellig tentje waar we verschilende Vietnamese gerechtjes kregen, oa loepia ( eindelijk ) maar ook kip, varkensvlees en tofu. Na de luch even een break op de hotelkamer, even opfrissen van de hitte en even de voeten omhoog, die inmiddels op knappen stonden. Om 17.30 stond het waterpoppen theater op het programma. Een echte traditionole show. Leuk maar duurde veel te lang. Maar goed ..kunnen we weer afstrepen !
Begin van de avond op zoek naar een diner. Met wat andere van de groep terecht gekomen in een leuk restautrantje dicht bij het hotel. Deze keer namen we iets anders dan rijst.. Pizza. Heerlijk ! Na het diner nog een alcohol vrije contail op een dak terras, hier hadden we een mooie uitzicht op de grote vijver, en vooral op de ontzettende chaos op straat. Nog even over de avond markt en was het weer tijd om het hotel weer op te zoeken. Onze tas klaar maken voor morgen, ons nachtje op de boot !

• 04 Juni 2016 - 21:33

Jack Wiersema :

Hallo samen
    Gewoon lekker genieten die warmte en de luchtvochtigheid went naar een paar dagen wel ,en het eten ook wel heerlijk die rijst vooral smorgen bij het ontbijt heerlijk dus gewoon genieten.
    Groetjes uit het warme ede
    Jack Wiersema