Hanoi - Halong - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Hanoi - Halong - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Hanoi - Halong

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

05 Juni 2016 | Vietnam, Hạ Long

Vanmorgen om 08.00 vertrokken we vanuit Hanoi richting Halong Bay. Daar zouden we de dag en een nacht op een boot doorbrengen.
Onderweg hebben we een stop gemaakt bij een werkplaats waar gehandicapten mensen schilderijtjes naaiden. En deze dan verkocht warden voor het goede doel. Na deze stop doorgereden naar een parel kwekerij. Hier kweekten ze oesters, waar ze dan een bacterie in stoppen waardoor de oesters zelf een parel gaat vormen. Ook worden deze parels daarna weer terug geplaatst om " groter" te groeien. Op de achtergrond was Halong Bay al te zien, maar op het moment dat we binnen kwamen begon het enorm te regen en te waaien. Aangekomen bij de boot kregen we dan ook het nieuws dat de boot vandaag niet uit ging varen. Dat was balen ! Maar niks aan te doen. Plan B dan maar. We gingen overnachten in een hotel in Halong, ipv op de boot op Halong Bay. De middag daar even in het zwembad gelegen, want het weer was inmiddels alweer bij getrokken. 's avonds gegeten in een lekker vis restaurant. Waar ik op speciaal verzoek andere hapjes kreeg. Heerlijk gegeten. Morgen doen we een nieuwe poging om met de boot mee te gaan. Alleen word het dan alleen een korter tochtje. Hopelijk werkt het weer een beetje mee !