Hoi An - Qui Nhon - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Hoi An - Qui Nhon - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Hoi An - Qui Nhon

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

14 Juni 2016 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen vertrokken vanuit Hoi An richting Qui Nhon. Wat zo,n 300 km rijden is.
Onderweg zijn we gestopt bij het monument van My Lai.
Op 16 maart 1968 heeft er hier een bloedblad plaats gevonden, aangericht door Amerikaanse soldaten, vooral gericht op vrouwen, kinderen en ouderen. 504 slachtoffers zijn er toen gevallen. Ook hebben we het bijbehorende museum bezocht, waar onder andere fotos hingen van het bloedbad en een monument met alle namen inc leeftijden.
De middag even een tussenstop voor de lunch, die vandaag helaas niet zo goed was, en een tussenstop gemaakt bij een klein ziekenhuisje. Hier staat oa een monument voor Dang Thuy Tram, een Vietcongstrijdster die medische hulp verleende langs de Ho Chi minh route en door een amerikaanse soldaat is gedood.
Rond 18.00 kwamen we aan in Qui Nhon. Wederom een prachtig hotel aan het strand, met enorme kamers en geode airco :-)
Heerlijk gegeten en na het eten een drankje gedronken op het strand in een locale bar. Gelukkig was de temperatuur nu heerlijk , ong 28 graden, waarschijnlijk mede door de zeewind.

Tags: #MyLai, #QuiNhon