Ho Chi Minh City - Cu Chi Tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City - Cu Chi Tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City - Cu Chi Tunnels

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

19 Juni 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Een indrukwekkende dag vandaag achter de rug. Vanmorgen moesten we heel vroeg op, 5.30 ! , want we hebben vandaag de Cu Chi tunnels bekeken. Een gigantisch ondergronds tunnelnetwerk van de Vietcong.
Aangezien het daar altijd erg druk is zijn we heel vroeg gegaan.
Erg mooi maar indrukwekkend om daar te lopen. We hebben zelf ook door zo'n tunnel gelopen/gekropen. En Henry heeft met een AK47 geschoten op de schietbaan.
Na dit bezoek zijn we door gereden naar Trang Bang waar we een bezoek hebben gebracht aan de familie van Kim Phuc, het meisje van de napalm, van de World Press Foto. In haar ouderlijk huis hebben we een noodlesoep gegeten en een film/documentaire bekeken over haar verhaal. Ook erg indrukwekkend.
Naast het restaurant staat een Cao Dai tempel. Hier hebben we ook een ' dienst' bijgewoond. In de cao dai leer komen de geloofsovertuigingen van oa boedhisme, Christendom, confucianisme , islam en taoisme bijeen.
Rond 15.00 waren we terug in het hotel. Eerst even een dutje gedaan, we waren ook zo vroeg op, en daarna nog even het centrum in geweest. Vanavond gaan we samen diner, we hebben tenslotte een jarige in ons midden !