Koninklijk paleis, tempels en baiyoke tower - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Koninklijk paleis, tempels en baiyoke tower - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Koninklijk paleis, tempels en baiyoke tower

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

16 November 2013 | Thailand, Bangkok

vanmorgen begonnen we de dag weer vroeg, 08:00 vertrokken we richting het koninklijk paleis. Een enorme regen bui onderweg maar toen we er aan kwamen was het gelukkig weer droog. Rond 09:00 kwamen er aan, dus ruim een duur over gedaan, terwijl het denk ik hooguit 3 km rijden is. Een enorm groot maar mooi complex met tempels, muurschilderingen bewerkt met goud en nog meer tempels. Prachtig om te zien, maar super druk dus na 1,5 uur waren we blij dat we weer door konden. Door naar de volgende tempel, Bangkok is natuurlijk heel veel tempels rijk !

Einde van de ochtend een lange wandeling door China Town gemaakt. Echt een geweldig deel van Bangkok. Deze China Town is de grootste van de wereld, en dat was ook duidelijk te zie. Naast heel veel verkeerd waren er ook heel veel mensen ! Na een lange wandeling even een hapje gegeten om vervolgens weer op een bootje te stappen, en daarmee een tochtje te maken over de Chao Phraya River. We hebben nog wat vissen gevoerd voor Goed Gelukt ( nou ben benieuwd) en nog een andere tempel bezocht.
Na een lange middag even terug naar het hotel, even opfrissen. Een uur later moesten we alweer klaar staan. We gingen dineren in de Baiyoke Tower, de hoogste toren van Bangkok. Het eten was er heerlijk, keuze uit 4 verschillende keukens. Even wat anders.. Na het eten mochten we als toetje een kijkje nemen op de uitkijk toren van het gebouw, een rond draaiend plateau waarmee je uitzicht had over de skyline van Bangkok, heel indrukwekkend. Hier kan je duidelijk zien wat een grote en drukke stad het is.

Het was weer een drukke maar indrukwekkende dag. Tijd om weer te gaan slapen, het is inmiddels weer 22:40. Morgen gaat de wekker weer om 06:00 ( wat een vakantie haha) om vervolgens om 07:00 al te vertrekken naar de floating market en ons drijvende jungle hotel ( zonder elektriciteit, maar wel met wifi haha)