Hellfire Pass en Erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Hellfire Pass en Erawan watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Hellfire Pass en Erawan watervallen

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

18 November 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 5

Vanmorgen om 06:00 de wake up call, maar was een half uur eerder al wakker.
Even douchen onder de ijskoude douche, want hier in het jungle hotel is geen elektriciteit, dus ook geen warm water. Nu bij daglicht konden we eindelijk zien waar we terecht waren gekomen. En het was prachtig ! Tijdens het ontbijt kwam ook een olifant even zijn ontbijt ophalen, de schillen van de ananas, watermeloen en bananen van het hotel. Prachtig om zo’n groot beest van dichtbij te zien ( en te voeren)

Om 08:15 vertrokken we weer met de longtail bootjes naar het vaste land. Daar gingen we onderweg naar het “Hellfire Pass Memorial Museum, waar we met een nederlandse audio guide door het museum konden lopen en vervolgens door het aanliggende park, met de beroemde hell fire pass ( het zwaarste stuk van de spoorlijn) Erg indrukwekkend om te zien en via de audio guide de verhalen te horen. De terug weg was nog een behoorlijke klim maar zeker de moeite waard.

Vervolgens weer op weg.. eerst even lunchen en toen naar de Erawan watervallen in het national park. Ook dit park was weer erg mooi. Het bestond uit 7 levels die je kon lopen ( of beklimmen soms) En op elk level vond je prachtige watervallen of uitzicht punten. Zelf tot level 5 gelopen, daarna werd het erg glad van de modder dus maar weer terug naar beneden, wat ook nog een hele opgave was.

Rond 16:00 verlieten we de erawan watervallen, en reden we weer terug naar ons jungle hotel. Daar weer gegeten en nog een cocktail gedronken. Ons laatste nachtje vannacht in onze jungle kamer. Morgen vroeg rond 07:00 vertrekken we weer richting Ayutthaja en Pitsanulok. Dus een lange reis dag voor de boeg !