Amsterdam - Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Amsterdam - Casablanca - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Casablanca

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

15 September 2014 | Marokko, Casablanca

Vandaag gaat de reis beginnen..
Om 15:00 hadden we met alle reisgenoten afgesproken bij de balie van Royal Air Maroc, in vertrekhal 3. Nadat de meeste mensen zich verzameld hadden hebben we ingecheckt. We zouden om 17:40 vliegen maar we vertrokken uiteindelijk om 18:00.
Na 3 uur en drie kwartier landen we op de luchthaven van Casablanca, Mohammed V. Het is een uur vroeger in Marokko dus lokale tijd van aankomst: 20:45.
Bij de paspoort controle hebben we in bijna alle rijen wel gestaan maar na dik 5 kwartier waren we daar ook doorheen. Nog even de koffer zoeken, wat ook geen makkelijke opgave was, en de reis kon dan echt beginnen.
Rachid, onze reisleider, wachten ons netjes op bij het begin van het vliegveld. Nog even geld pinnen en we konden gaan.( marokaanse valuta is Dirham. 1 euro =11 dirham)

Het was nog 45 minuten rijden naar ons Hotel in Casablance, Oum Hotel & Spa. Een simpel hotel. Maar agh we slapen er alleen, want morgen vroeg is de wakeup call alweer om 07:00 --> 08:30 vertrekken.

• 16 September 2014 - 22:31

Kim W: