Ait Ben Haddou - ( Taroudant) - Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Ait Ben Haddou - ( Taroudant) - Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Ait Ben Haddou - ( Taroudant) - Marrakech

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

21 September 2014 | Marokko, Marrakesh

Na een nacht met weinig slaap, door een kei en kei hard bed...begon ook de dag al niet al te best. Het regende behoorlijk, en we zouden een rondleiding krijgen door de Kashba van Ait Ben Haddou. Na even gewacht te hebben , totdat de regen zou ophouden besloten we toch maar te gaan. Het regende vandaag ( en de nacht ervoor) weer voor het eerst in twee jaar. Dus die regen zou voorlopig niet stoppen. Maar voor we goed en wel het terrein van het hotel afwaren, waren de meeste al afgehaakt. Slecht een handje van de mensen , waaronder ik, gingen wel mee met de gids. De Kashba was erg mooi om te zien, hier zijn ook meerdere films opgenomen oa, Babel, Gladiator. Maar hoe verder we liepen, hoe harder het begon te regenen. Er kwamen hele water stromen de Kashba afzetten. Maar we liepen stug door ! Eenmaal weer terug waren we dan ook zeiknat ! En van mijn schoenen was niks meer over, stond tot mijn enkels in het water.. Maar goed, we hebben het wel gezien !!

Als je dacht het ergste gehad te hebben.. Nee, het zou nog veel erger worden. Vandaag redden van Ait Ben Haddou naar Marrakech. Een rit van twee uurjes ongeveer. Maar door de regenval was de brug kapot gegaan richting Marrakech, en er gaat maar 1 weg naartoe. Dus hebben we twee uur gewacht totdat de brug gerepareerd zou zijn. Maar al dat wachten was niet echt een pretje, dus besloten we over te gaan op pan B. Omrijden via Touradount, dit ligt dichtbij Agadir. Dus dat was behoorlijk om. Ongeveer 350 km ! Maar ja.. we moesten wat. Dus inplaats van 16:30 kwamen we 23:00 aan in Marrakech ! Maar we waren er !! In hotel Oudaya, vlakbij het grote plein in Marrakech. Ideaal ! Hier zouden we dan de aankomende 4 nog blijven.