Phan Thiet - Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Phan Thiet - Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Phan Thiet - Ho Chi Minh City

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

18 Juni 2016 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Het einde van de resi komt in zicht, vandaag gaan we richting Ho Chi Minh City. De grootste en drukste stad van Vietnam. En tevens onze eind bestemming. Dinsdag zullen we hier weer op het vliegveld stappen. Maar gelukkig hebben we nog een paar dagen.
Onderweg een stop gemaakt bij een veld met dragon fruit planten, wat familie van de cactus is.
Rond 13.00 kwamen we aan in Ho Chi Minh city, wat het vroegere Saigon was. We hebben daar eerst een stadstour gedaan. Het het oorlogsmuseum bezocht, de Notre dame en het beroemde postkantoor. Terwijl we terug wilde naar de bus even een flinke regenbui gehad, maar we mogen niet klagen, ondanks het regenseizoen bijna geen regen gehad de reis. Rond 17.00/17.15 kwamen we in ons hotel aan ' Alagon Hotel' Waar we even de tijd hadden om ons op te frissen. Want om 19.00 stond de diner cruise op het programma. We hebben met de boot gevaren terwijl we genoten van een heerlijk buffet en een mooi uitzicht over de stad, met zijn hoge fel verlichte gebouwen. Weer een heel ander beeld van Vietnam !