afstanden afleggen en trappen lopen ! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu afstanden afleggen en trappen lopen ! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

afstanden afleggen en trappen lopen !

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

10 Augustus 2013 | Denemarken, Kopenhagen

dag 2:
Om 07:45 ging de wekken al, en om 08:45 waren we al op pad. We hadden vandaag tenslotte veel te zien. We begonnen bij rosenborg castle, het was even zoeken, maar uiteindelijk vonden we het. Het was niet heel bijzonder, dus al snel gingen we verder. We besloten toch maar een kaartje te kopen voor de Hop on hop off bus, want metro's zijn er hier niet heel veel en de bussen is ook niet echt wat.
Stonden we eerst 20 min bij de verkeerde halte ! ;-) eenmaal de goede halte gevonden te hebben zat de bus helemaal vol ! pff.. dus na eindelijk 45 min te hebben gewacht zaten we in de bus !! Onze eerste doel.. Nyhavn.. Het was anders dan voorgesteld, maar wel heel leuk en gezellig .. en vooral erg duur ! maar dat is alles in kopenhagen. We hebben even wat fotos gemaakt ( deze volgen morgen ) en zijn ergens gezellig wat gaan drinken ( ow ja, zei de serveerster, je moet dan ook eten ) ok dan.. Maar wat neem je dan. we gingen het smorrebrod maar is proberen. Een soort roggebrood ( of miss is het gewoon roggebrood) Marleen had met brie en aardbeien ( 8 aardbeien om precies te zijn ) en ik had ..tja wat was het.. soort gehaktbal/frikandel. Was best lekker, maar duur zoals al gezegt. En terwijl we net lekker zitten begint het ineens heel hard te regenen ! Dat hadden we niet besteld !! Maar gelukkig was kort maar heftig. Dus na het eten toch maar besloten een boottochtje te doen. lekker toeristisch ! Maar ja..dat zijn we tenslotte ook haha. De boottocht duurde een uur, en gelukkig bleef het droog. De zon begon zelfs weer te schijnen. Eenmaal terug even een souvenir gekocht in het huisje waar H C Andersen gewoond heeft (ooit) Toen maar weer onze bus toch vervolgt.. volgende stop: De kleine zeemeermin.. Pff wat was het er druk. Maar ook dat hadden we niet anders verwacht. Bijna ruzie om een foto te mogen maken. Maar ook dat is gelukt !! Na de kleine zeemeermin door naar de vor frelsers kirke, of te wel: Our Saviour's Church. Entree 40 kr.. en daarvoor mag je heeel veel trappen oplopen, maar als dank wel een uitzicht over de hele stad. Mooie kerk ( maar wel enge , smalle trappen) De kerk heeft ook een goude trap buiten om. Na deze beklimming hadden we het wel even gezien en gingen we terug naar het hotel ( 18:30) Waar ik dit verhaal nu typ..

En opfrissen en even uitrusten om straks naar Tivoli te gaan !! We zijn erg benieuwd..Daar even lekker eten en vanavond gaan we onszelf trakteren op een lekkere cocktail !

Morgen word het waarschijnlijk een uitstapje naar Malmo , Zweden !!
Maar daar morgen meer over..

Foto's volgen nog..

• 10 Augustus 2013 - 23:07