Meknes - Fes - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Meknes - Fes - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Meknes - Fes

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

17 September 2014 | Marokko, Meknès

Vanmorgen om 09:00 was het weer tijd om met het programma te beginnen. We reden als eerste naar de mooiste stadspoort van Meknes. Na een fotostop reden we naar Heri es Souani, de grote keizerlijke graanschuur en de Aguedal Tank, een groot basin dat ooit de water voorziening was van de paleizen en tuinen.
Hierna reden we door om de luxueuze tombe van Moulay Ismail te bekijken. Vanuit daar liepen we door naar het grote plein, daar hebben we door de zijstraten gestruint en de Souk ( markt) bekeken. Dit is altijd een belevenis op zich. Hier zie je de echte bevolking met hun gewoontes. Je ziet hier leuke dingen, maar ook de minder leuke kanten, zoals dieren die voor je neus geslacht of geplukt worden. Nog even wat drinken op een terrasje en we toen reden we alweer verder. Door naar Volubilis, waar we de romeinse ruines bekeken hebben. Heel interessant, maar na een uur in de hitte gelopen te hebben ( gok dik 30 graden) was ik er wel een beetje klaar mee. Hup weer in de bus op weg naar onze lunch. Hiervoor maakte we een stop in Moulay Idriss. Hier heb ik weer een lekkere tajine gegeten van rundvlees, groente en rozijnen. Lekker op het dakterras van het restaurant. Na de lunch voor de laatste keer in de bus, op naar Fes.. eindbestemming voor vandaag. Hier slapen we in het mooie hotel Fess in. Als eerste namen we een duik in het zwembas, maar al snel werd dit een beetje fris en gingen we maar weer terug naar het hotel. Even opfrissen en naar het diner. Dit was wel ok deze keer. Na het eten hebben we met zijn alle de taxi gepakt naar de stad, wat niet bepaald heel bruisend was,maar ok. Een ijsje gegeten en een munt thee gedronken. En de taxi weer terug genomen. De taxi is overgens erg goedkoop hier. Voor de rit betaalde we 10 dirham, ongveer 1 euro, en dat met zijn 3e !

Morgen weer om 09:00 vertrekken, dan gaan we het centrum van Fes in !