Fes - Erfoud - Mezouga - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Fes - Erfoud - Mezouga - Reisverslag uit Erfoud, Marokko van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Fes - Erfoud - Mezouga

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

19 September 2014 | Marokko, Erfoud

Het was vroeg vertrekken vanmorgen.. 06:30 de wake up call, 07:30 onbijten en 08:00 vertrekken. We hebben een lange rit voor de boeg. Vandaag verlaten we Fes weer en rijden naar Erfoud, een dorpje aan de rand van de Sahara, zo'n 460 km rijden. Vervolgesn rijden we nog een uur per landrovers naar Mezouga. Waar ons kashba hotel staat.

Om 09:15 maken we onze eerste stop in het dorpje Ifrane, op zo'n 1600 meter hoogte, door de Marokanen ook wel het klein Zwitserland van Maroko genoemt. Alles was hier prachtig groen en schoon. Hier hebben we een kop koffie gedronken en de verjaardag gevierd van een van onze reisgenoten, dus gebak erbij ! Na de koffie nog even het dorpje snel bekeken, een klein souvenir gekocht en weer verder.
Het landschap was onderweg erg mooi, we redden door het Midden Atlas gebergte, naar de Hoge Atlas.
Rond 12:45 stopten we bij een mooi Kashba hotel voor de lunch. Ik heb daar heerlijke kip kabab gegeten, weer is wat anders dan tajine. En na de lunch weer door, we hadden toen tenslotte nog 3,5 te rijden.
Onderweg nog een paar kleine (foto) stops gemaakt, maar uiteindelijk kwamen we netjes rond 17:30 aan in Erfoud. Hier verlieten we de bus en ging in koppels van 5 verder per landrover. Dwars door het ruwe landschap. Het was een uurtje rijden naar het hotel, waar we dus om 18:30 aankwamen.
Eindelijk zouden de meeste van ons hier verder gaan met de kamelen, om in de Sahara in een tentenkamp te overnachten. Maar door de heftige wind en zandstormen is dit helaas niet doorgegaan. Opzicg geen straf want nu verbleven we in een mooi en luxe Kashba hotel. Met ieder weer een Eigen luxe kamer.Eenmaal de spullen uitgepakt te hebben ging ik maar is op onderzoek uit waar we nu eigenlijk terecht waren gekomen. Heb even bij de kamelen gekeken die achter op het terrain van het hotel stonden. Daar kreeg ik gelijk een rondleiding door een van de kamelen bewaarders. Hij liet de kamelen zien, de baby kameel en de waterput. En natuurlijk hebben we gelijk even wat foto's gemaakt.
Het diner was om 20:30, dit was een uitgebreid diner. Nog even een koffie na, en het was weer tijd voor de hotel kamer.
Morgen vroeg gaat om 05:30 de wekker, want om 06:00 gaan we toch met de kamelen de zonsopgang bekijken. Heb er nu al zin in. Hopelijk is het een beetje helder weer !

Tags: Fes, Ifrane, Erfoud