Vinh - Phong Nha - Dong Hoi - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Vinh - Phong Nha - Dong Hoi - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Vinh - Phong Nha - Dong Hoi

Door: charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

08 Juni 2016 | Vietnam, Dong Hoi

Het was weer vroeg op vanmorgen. 06,00 wake up call, ontbijten en 07.30 vertrekken. Vandaag gaat de reis naar Dong Hoi, maar eesrt hebben we een stop gemaakt op en locale markt. Waar naast kleren en kruiden ook beesten warden verkocht. Levend, en werden ter plaatsen geslacht of zo mee genomen op de brommer. Best heftig voor ons als westerlingen, vooral zo op de vroege ochtend. Na de markt onze reis voortgezet. We volgen vandaag de Ho Chi Ming trail. Onderweg gestopt bij een moment voor 10 meisjes die zijn omgekomen door een bom. Prachtige route door de bergen. Onderweg langs theeplantages en rubberbomen gekomen, en de boeren waren met de waterbuffels bezig op het land. Bij Phong Nha een stop gemaakt. We zijn met een bootje door de grotten van Phong Nha gevaren, die op de Unisco wereld erfgoedlijst staan. Erg indrukwekkend en prachtig. Na ons bezoek van de grotten door gereden naar Dong Hoi, waar we na een uurtje aankwamen in ons resot hotel . Sun Spa resort. Na de kamer geinspecteerd te hebben, het zwembad uitgeprobeerd. Heerlijk, waren we echt even aan toe. 's avond het diner met live muziek en na een kleine strand wandeling het bedje opgezocht.