Mammoth Lakes - James town ( Yosemite NP) dag 13 - Reisverslag uit James Town, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu Mammoth Lakes - James town ( Yosemite NP) dag 13 - Reisverslag uit James Town, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

Mammoth Lakes - James town ( Yosemite NP) dag 13

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

30 Mei 2014 | Verenigde Staten, James Town

Vandaag stond Yosemite National Park op de planning, maar eerst even ergens ontbijten. We vonden een bakkertje hier in Mammoth Lakes, bleek het gewoon een Nederlandse bakkerij te zijn ! Ze hadden stokbrood ( echt harde stokbrood, niet die vieze slappe dingen die ze hier hebben) maar ook broodjes, cupcakes enz. Ook verkochten ze vlokken, drop, jam en brie ! Dus eerst hebben we een heerlijke bagel gegeten, en daarna stokbrood met brie mee genomen voor de middag.

Van Mammoth Lakes naar Yosemite NP was nog 105 mijl rijden. Naar ook in het park moesten we nog 1,5 uur rijden naar de plekken die we wilde zien ( de Half dome, Yosemite Falls enz) Maar echt een straf was het niet want het was een prachtig park. In het begin van het park al een stop gemaakt. Hier was een mooi meer met bergen, waar de sneeuw nog op de bergen lag en stukken ijs nog op het meer ! Wat een verschil, gister waren we nog in Death Valley met 41 graden en nu in Yosemite met sneeuw en ijs. Denk dat het op die plek rond de 10 a 12 graden was. Dus behoorlijk fris. Maar na we "dieper" het park in reden werd het steeds wat warmer. Eenmaal bij het Visitor Center aangekomen hebben we de auto geparkeerd en weer de shuttle bus genomen. In tegenstelling tot de andere parken vonden we deze shuttle bus niet veel meerwaarde hebben. Hij reed niet echt naar boeiende plekken. We zijn alleen uitgestapt bij Yosemite Falls, wat een mooie plek was. Een hoge waterval. Maar deze plek was ook gewoon bereikbaar met de auto. Dus na deze stop zijn we dan ook met de auto verder gegaan. En langzaam richting de uitgang gereden. Het was dan ook nog 90 mijl naar James Town, onze volgende bestemming. En deze 90 mijl ging voornamelijk nog door het park, maar dit was het minder leuke gedeelte. De weg liep alleen maar door steile bergen, dus steeds op en af. Maar ook dit hebben we weer overleefd.
Rond 19:15 hebben we ingecheckt in "Americas Best Value Inn"in James Town. Een klein ouderwets plaatsje. Niet alleen het plaatsje was oud, maar zo ook ons hotel. De een noemt het "authentiek" maar voor ons was het vooral oud en ouderwets. Maar goed, het was wel grappig voor 1 nachtje. Na onze spullen gedropt te hebben , hebben we drie deuren verder wat gegeten bij Willow Steak house & saloon ! Ook dit was een grappig maar oud bollig restaurant. Het hele stadje had zo in een oude western film kunnen mee doen. Nou wel grappig toch ! ( voor 1 nacht ;-) )

Morgen op weg naar San Francisco !! We hebben we nu al zin in !