San Francisco - Pismo Beach ( dag 16) - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu San Francisco - Pismo Beach ( dag 16) - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Charon Schoonderbeek - WaarBenJij.nu

San Francisco - Pismo Beach ( dag 16)

Door: Charon

Blijf op de hoogte en volg Charon

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

We konden een beetje uitslapen vandaag, want er stond niet heel veel op de planning voor deze dag. We reden vandaag van San Francisco naar Pismo Beach. Dat was 236 mijl, maar we besloten een klein beetje op te rijden, via de "legendarische" Highway 1. En dat was zeker de moeite waard. Wat we onderweg allemaal zagen ! We zijn eerst gestopt bij het strand van Carmel, daar hebben we gezellig op ons kleedje gepicknickt. En wat een uitzicht! Het weer was ook lekker, in de zon rond de 20 graden, dus heerlijk op het strand. Het water was anders nog wel ijskoud ! We reden verder op de Highway 1 via Big Sur en San Simeon , waar we ook een stop maakte om bij de "elephant seals" te kijken. Er lagen er echt heel veel op het stand, naast elkaar & op elkaar. Grappig om te zien. Onderweg kwamen we nog meer dieren tegen, naast paarden en koeien , ook ezels, elanden en zelfs zebra's ! Dus een erg mooie weg om te rijden. Ook hier lag er veel in de mist, waardoor je aparte beelden kreeg.

Begin van de avond kwamen we aan in Pismo Beach. Een leuk plaatsje aan de kust. Eerst inchecken in ons "Motel 6" hotel , en daarna zijn we een leuk restaurantje op gaan zoeken, helaas bleek er al veel dicht te zitten om 20:00, dus het werd pizza.
Morgen op weg naar Santa Barbara, daar gaan we lekker een strand dagje van maken !